Rozhodla jsem se, že pro vás napíšu seriál o tom, jak probíhaly naše přípravy na svatbu. Třeba to někomu pomůže v plánování a bude se měsíc před dnem D cítit stejně tak v pohodě jako my.
Začalo to v srpnu 2016 a skončilo v září 2017. A byla to příprava důkladná! Jak byla svatba, kolik to stálo, jak to dopadlo a jaké z toho máme pocity? Čtěte dál a očekávejte brzy další díl.
Zásnuby/srpen a listopad 2016
Jednoho dne, když jsem měla hlavu strčenou v lednici a hledala něco k snědku… Zkrátka první zmínka o svatbě padla v srpnu a zásnubní prsten jsem dostala z rukou našeho syna o 3 měsíce později. Byl to ten nejhezčí narozeninový dárek. Ale to už jste vlastně četli tady! A tak jsme začali pomalu chystat svatbu.
Start příprav/září 2016
Důležité:
- rozpočet
- počet hostů
- datum
- místo
Pokud váháte, nad čím se zamyslet jako první, pak je to určitě rozpočet. Doporučuji si určit, jakou svatbu vlastně chcete. Někomu stačí úřední se svědky, někdo chce 100 hostů. Od toho se dost odvíjí potřebná finanční rezerva, kterou byste měli mít. My jsme se rozhodli pro zlatou střední cestu, tedy zhruba 50 dospělých hostů plus děti.
Už na začátku jsme měli jasno, že si hodně věcí budeme moct připravit sami a že spoustu toho dokážeme pořídit levněji. Limit jsme si stanovili ve výši 100000 Kč, protože jsme věděli, že svatbu nemůžeme uspořádat pouze svépomocí ve vlastních prostorech.
Když jsme měli rozpočet a tím pádem i přibližný počet hostů, začali jsme hledat místo, kam bychom se všichni vešli. Rozhodli jsme se pro variantu 2 v 1, to znamená, že obřad i hostina měly být na jednom místě. Tím odpadly první starosti (svatební kolony, složité přesuny z místa na místo) a zároveň se ušetřil čas. Pro provozovatele námi zvoleného místa to znamenalo následující: zajistit suchou i mokrou variantu pro obřad, vyzdobit nebo nás nechat vyzdobit všechny prostory, v rámci kterých se bude celá svatba odehrávat, připravit různorodé jídlo odpovídající všem nutným dietám pro určený počet lidí.
Vlastně jsme dopředu neměli moc velkou představu, jak chceme, aby naše svatba vypadala. Žádost o rozpočet na svatební hostinu jsme zaslali na tři vybraná místa. Nakonec jsme se rozhodli pro restauraci, jejíž nabídka se nám vzhledem k vybranému menu pro 50 svatebčanů a potřebnému zázemí zdála nejlepší. A navíc byla 15 minut do bydliště. Z čehož vypnulo, že jsme se rozhodli nerezervovat žádný hotel poblíž, ale chystali jsme se doma, kam jsme se po hostině také vrátili.
Jelikož mi organizace svatby tak nějak spadla do klína, vybrala jsem dva termíny svatby a dala drahé polovičce vybrat. Vybral si tu, která byla v kalendáři co nejdál. Jako kdyby tomu mohl utéct, ha ha! A možná se ptáte, jak zvolit termín nejlépe. Může to být datum, který je pro vás něčím významný, ale také se můžete (pokud tomu věříte) řídit čísly, tedy numerologií. Co říkala numerologie na námi zvolený datum?
Manželství s číslem devět vypovídá o osudovém, mystickém až duchovním spojení. Silná láska mezi partnery překonává i nepřekonatelné, je tu výrazný smysl pro odpovědnost, ale i samozřejmost společně pomáhat druhým. (Zdroj: Svatba.cz)
I přes fakt, že jsme začali svatbu řešit prakticky rok dopředu, nebyli jsme žádnou výjimkou. Abychom uskutečnili svatbu dle našich představ, museli jsme zaplatit zálohu, čímž jsme termín v restauraci proměnili v závazný. Pro obě strany.
Mimochodem v září jsme také oznámili naše plány rodičům.
Co vás může překvapit:
- neochota úředního aparátu odsouhlasit zvolený termín nebo místo obřadu
- nemožnost rezervace data rok dopředu (chce to trochu vyjednávání)
- poplatek za obřad mimo určený termín nebo místo
- poplatky účtované v místě obřadu a hostiny