Logicky se nejedná o učení se v tom pravém slova smyslu. Sebastián je rád, že se naučil rozpoznávat členy své rodiny. Máme v chodbě mezi pokoji takovou malou galerii. Sebík zde vždy najde maminku, tatínka, sebe jako miminko a Yaspera.
Jak už víte, má už po vzoru montessori svůj vlastní stolek a u něj židličky (weaning table). Často u něj svačí, ale ještě radši ho obchází (nyní již bez karambolů) a zkoumá, co je na něm. Začali jsme se zvířátky. Ta se přestěhovala do jiné police a vystřídaly je BARVY.
Na stole nechybí oblíbené smyslové kostky od Plan Toys, ale ani barevné kelímky KALAS z IKEA. Zároveň je zde pár knížek, které si spolu prohlížíme. Tou nejcennější je asi velice tenoučká Jakou barvu má svět, kterou mám ze svého dětství. Dále nechybí taktéž oblíbené Barvy z edice Minipedie a třeba také Barvy, jejichž součástí jsou magnety různých předmětů.
V první řadě nejde o to, aby byl ze Sebíka v 9 měsících génius. Vymyslet však pro tak malého tvora činnost, která ho zabaví (a máma u toho neusne), dá docela práci. Ale tématické týdny na stolečku mají úspěch. Příště vám ukážeme náš hudební nebo dopravní týden.
Děti učí to, co je obklopuje. (Maria Montessori)
1 Comment